iklan nak cari makan

Rabu, Oktober 26, 2011

menembak bintang?

misi: menembak bintang
cuaca: mendung + kilat + takda bintang!
lokasi: jejantas mpjbt
hasil: seperti di bawah ..











haha. misi utama adalah untuk menangkap gambar bintang-bintang di langit. tetapi, memandangkan cuaca yang tidak mengizinkan (beberapa hari lepas cuaca sangat baik), makanya, melepak sahaja di atas jejantas buat slow shutter shot. and those up there was the results of 'menembak bintang'.. haha. bintang takda, tapi lampu kereta banyak leee..

ini adalah hasil daripada D5000 milik saya. saya akan cuba masukkan output D7000 milik rakan saya. and of course, his results is better than mine.. =)

dah lama mengidam nak buat slow shut nih. and, pada malam deepavali nih berkesempatan jugak. itu pun sebab bintang takda. kehkeh.

i love the lights!

4 ulasan:

nuyuljana berkata...

aku suka gambar no4. cool!

blue.white.red.

Karbon Kopie berkata...

buat la tutorial utk ini..kesian saye xtau nk buat mcm mane.

hafiz-Taichou berkata...

untuk buat art of slow shutter nih, nak kena guna tripod atau sesuatu yang boleh 'memegang' kamera.

teknik nih menggunakan shutter untuk 'dibuka' lebih lama. bila shutter terbuka lama, ia akan mengambil masa untuk menangkap cahaya yang masuk. so that, the outputs should be like in the post. hehe..

boleh je makcik kita belajar sesama.. nak buat tutorial, aku sangat-lah tak pandai.. kehkeh


**memang guna banyak nama. baru buleh menyamorrr.. =P

Tanpa Nama berkata...

Subhanallah!