iklan nak cari makan

Ahad, Mei 15, 2011

karenah

untuk pengkaryaan saya dalam bidang fotografi, saya suka dengan situasi 'candid', potraiture dan nature. sebagai suatu hobi, saya suka mengambil gambar momento di sekeliling saya. dan kalau dapat dilihat, saya lebih suka menggunakan 'model' tak terlatih atau tidak profesional contohnya seperti anak-anak saudara saya. aksi-aksi spontan kadang kala menjadi, dan kadang kala menjadi hampeh. hehe..

saya juga menerima beberapa permintaan untuk mengambil gambar perkahwinan. malangnya, saya bukan seorang pro dan tiada pengalaman di dalam bidang tersebut. saya memegang kamera sebagai satu hobi semata, bukan sebagai mata pencarian. namun, sekiranya hasil karya saya diminati dan membolehkan saya menerima bayaran, apa salahnya. cuma dari segi prinsip, saya tidak suka menjalankan urusan perniagaan di mana saya sebagai penjual. saya punyai masalah dengan diri saya berkaitan 'menjual'. saya tidak pandai dan tidak berapa suka mengambil duit/harta orang lain kerana saya sangat takut sekiranya 'servis' yang saya berikan tidak menepati kesempurnaan yang diidamkan oleh pelanggan. oleh itu, saya lebih suka 'beramal jariah' dalam pengkaryaan saya. 

kepada kawan-kawan, teman-teman, jurufoto-jurufoto profesional di luar sana, saya mengagumi karya anda. dan anda memang berbakat! satu hari nanti, sekiranya jodoh saya tiba, tidak mustahil saya mengupah kreativiti anda untuk merakam momento terindah saya bersama bakal isteri. insyaallah.. ;)

kepada yang mengikuti perkembangan karya saya bersama model cilik, ini adalah anak saudara saya yang kedua berusia 11 bulan; nur arissa balqis

 memang memakan masa untuk menampakkan ayu wajah seorang kanak-kanak perempuan. rambut yang dicukur pada bulan November 2010 masih tak berapa panjang untuk diikat. tapi, usaha mengikat rambut sebegini lebih comel. ;)
bila ada yang kedua, ada juga yang sulung. ini si abang. anak saudara saya yang pertama; muhd fahim raimi. keletah dan kenakalan tak tertahan. tapi, itu-lah namanya budak-budak..hehe.. saya dulu juga begitu.. ;)

saya tak pasti kuih apakah ini. disusun secara tak berapa rapi oleh si abang di atas meja. habis beremah. hehe..

3 ulasan:

adrenalina berkata...

gambar yg last sekali menarik!! tu mcm cupcakes jer...sgt warna2 warni...kdg2 yg disusun scr tak tersusun tuh menjadikan gmbar lebih menarik!!!

nanti leh lah jadi jurugambar pro...

hafiz-Taichou berkata...

hehe.. yang spontan itu lebih menarik..

with love:zaren berkata...

itu apam dot dot..

Terdapat ralat dalam alat ini